اصطلاح Telematics در مدل های مختلف ردیاب

شنبه 5 بهمن 1398
14:44
آریا مظفری

Telematics رشته میان رشته ای است که شامل ارتباطات از راه دور ، فن آوری فضایی، برای مثال، حمل و نقل جاده ، ایمنی جاده ، مهندسی برق (سنسور، ابزار دقیق، ارتباطات بی سیم ، و غیره) و علوم کامپیوتر (چند رسانه ای، اینترنت ، و غیره) است . Telematics می تواند شامل موارد زیر باشد:

· تکتولوژی ارسال ، دریافت و ذخیره اطلاعات با استفاده از دستگاههای ارتباط از راه دور برای کنترل اشیاء از راه دور

· استفاده یکپارچه از راه دور و انفورماتیک برای استفاده در وسایل نقلیه و کنترل و ردیاب خودرو و دیگر وسایل نقلیه در حال حرکت

· فناوری سیستم ماهواره ای ناوبری جهانی با کامپیوترها و فناوری ارتباطات سیار در سیستم جی پی اس ماشین ادغام شده است

به طور دقیق تر استفاده از چنین سیستم هایی در وسایل نقلیه جاده ای به عنوان telematics خودرویی یا خودروی مخابراتی نامیده می شود

Telematics رشته میان رشته ای است که شامل ارتباطات از راه دور ، فن آوری فضایی، برای مثال، حمل و نقل جاده ، ایمنی جاده ، مهندسی برق (سنسور، ابزار دقیق، ارتباطات بی سیم ، و غیره) و علوم کامپیوتر (چند رسانه ای، اینترنت ، و غیره) است . Telematics می تواند شامل موارد زیر باشد:

· تکتولوژی ارسال ، دریافت و ذخیره اطلاعات با استفاده از دستگاههای ارتباط از راه دور برای کنترل اشیاء از راه دور

· استفاده یکپارچه از راه دور و انفورماتیک برای استفاده در وسایل نقلیه و کنترل و ردیاب خودرو و دیگر وسایل نقلیه در حال حرکت

· فناوری سیستم ماهواره ای ناوبری جهانی با کامپیوترها و فناوری ارتباطات سیار در سیستم جی پی اس ماشین ادغام شده است

به طور دقیق تر استفاده از چنین سیستم هایی در وسایل نقلیه جاده ای به عنوان telematics خودرویی یا خودروی مخابراتی نامیده می شود

تاریخچه

Telematics ترجمه ای از کلمه فرانسوی télématique است که برای اولین بار توسط Simon Simon و Alain Minc در گزارشی در سال 1978 توسط رایانه در مورد رایانه سازی جامعه به دولت فرانسه ابداع شده است. آن را به انتقال اطلاعات بیش از ارتباطات از راه دور اشاره و یک بود خورجین ترکیب کلمات فرانسوی ارتباطات از راه دور ( " ارتباطات از راه دور ") و INFORMATIQUE ( " علوم رایانه "). معنای اصلی telematics در زمینه های دانشگاهی همچنان مورد استفاده قرار می گیرد ، اما در تجارت امروزه به معنای کلی تلماتیک وسایل نقلیه است .

خودرو مخابراتی

Telematics -

همگرایی ارتباطات از راه دور و پردازش اطلاعات ، این اصطلاح بعداً برای اشاره به اتوماسیون در خودروها تکامل یافته است ، مانند اختراع سیستم هشدار اضطراری برای وسایل نقلیه. جی پی اس ردیاب، تلفن های همراه یکپارچه بدون تلفن ، ارتباطات ایمنی بی سیم و سیستم های کمک خودکار رانندگی همه تحت پوشش چتر تله متک هستند.

علم ارتباطات از راه دور و ریاضیات اطلاعاتی که در فناوری های بی سیم و سیستم های محاسباتی به کار می رود. 802.11p ، استاندارد IEEE در خانواده 802.11 و از آن به عنوان دسترسی بی سیم برای محیط وسایل نقلیه (WAVE) نیز یاد می شود ، استاندارد اصلی است که سیستم حمل و نقل هوشمند را مورد توجه و تقویت قرار می دهد .

برنامه های کاربردی از خودرو مخابراتی

Telematics وسایل نقلیه می تواند به بهبود کارآیی یک سازمان کمک کند. برنامه های کاربردی عملی عبارتند از:

ردیابی خودرو

ردیابی خودرو نظارت بر مکان ، حرکت ، وضعیت و رفتار یک وسیله نقلیه یا ناوگان وسایل نقلیه است. این امر از طریق ترکیبی از گیرنده GPS ( GNSS ) و یک وسیله الکترونیکی (معمولاً شامل یک مودم GSM GPRS یا فرستنده پیام کوتاه ) که در هر وسیله نقلیه نصب شده است ، برقراری ارتباط با کاربر (اعزام ، اورژانس یا هماهنگی) و رایانه شخصی - نرم افزار مبتنی بر وب یا مبتنی بر وب. داده ها با استفاده از ابزارهای گزارش دهی مدیریت به همراه نمایشگر بصری روی نرم افزار نقشه برداری رایانه ای به اطلاعات تبدیل می شوند . سیستم های ردیابی وسایل نقلیه همچنین ممکن است از کیلومتر شمار یا حساب مرده استفاده کنندبه عنوان یک ابزار ناوبری جایگزین یا مکمل.

ردیابی GPS معمولا به حدود 10-20 متر، دقیق است . اما آژانس فضایی اروپا را توسعه داده است . EGNOS تکنولوژی به ارائه دقت تا 1.5 متر است.

ردیابی تریلر

ردیابی تریلر ردیابی حرکات و موقعیت یک دستگاه تریلر وسیله نقلیه مفصل ، از طریق استفاده از واحد مکان نصب شده در تریلر و روش بازگشت داده های موقعیت از طریق شبکه ارتباطی موبایل ، IOT (اینترنت اشیا) یا ارتباطات ماهواره ای زمینی ، برای استفاده از طریق هر دو نرم افزار مبتنی بر رایانه شخصی یا مبتنی بر وب.

تریلرهای حمل و نقل سردخانه که غذاهای تازه یا یخ زده را تحویل می گیرند ، به طور فزاینده ای تلفات را برای جمع آوری داده های سری زمانی بر دمای داخل ظرف باربری ، هم برای ایجاد هشدار و هم برای ضبط دنباله حسابرسی برای اهداف تجاری ، درگیر می کنند. یک سنسور به طور فزاینده ای پیشرفته ، که بسیاری از فناوری RFID را شامل می شوند ، برای اطمینان از زنجیره سرد استفاده می شود .

ردیابی کانتینر

ظروف حمل و نقل با جیپیاس با استفاده از یک رویکرد مشابه با استفاده از آن برای ردیابی تریلر ، یعنی دستگاه GPS باطری که موقعیت خود را از طریق تلفن همراه یا ارتباطات ماهواره ای می تواند ردیابی شود. از مزایای این روش می توان به افزایش امنیت و امکان تنظیم مجدد حرکات حمل و نقل کانتینر بر اساس اطلاعات دقیق در مورد مکان آن اشاره کرد. طبق گفته Berg Insight ، پایه نصب شده واحدهای ردیابی در قسمت کانتینر حمل و نقل بین مدلی در پایان سال 2013 به 190،000 رسیده است. با رشد سالانه 38.2 درصدی رشد می کند.

مدیریت ناوگان

مدیریت ناوگان مدیریت یک شرکت حمل و نقل است . مدیریت ناوگان شامل مدیریت کشتی ها و یا وسایل نقلیه موتوری مانند اتومبیل ، وانت و کامیون است. مدیریت ناوگان (وسیله نقلیه) می تواند طیف وسیعی از کارها را شامل شود ، از جمله تامین مالی وسیله نقلیه ، نگهداری وسایل نقلیه ، ردیابی موتورسیکلت، ردیابی پرسنل و راننده ها ، مدیریت سوخت ، مدیریت بهداشت و ایمنی و برنامه ریزی پویا خودرو. مدیریت ناوگان تابعی است که به شرکت هایی که به تجارت خود متکی هستند ، می تواند خطرات مرتبط با سرمایه گذاری وسایل نقلیه ، بهبود کارآیی ، بهره وری و کاهش هزینه های حمل و نقل کلی آنها را حذف یا به حداقل برساند. ارائه 100٪ انطباق با قوانین دولت و وظیفه مراقبت. تعهدات این کارکردها را می توان با یک بخش مدیریت ناوگان داخلی یا یک ارائه دهنده مدیریت ناوگان برون سپاری انجام داد.

استانداردهای Telematics

انجمن متخصصان مدیریت تجهیزات اولین استاندارد Telematics صنعت را توسعه داد. در سال 2008 ، AEMP تولید کنندگان اصلی تجهیزات ساخت و ساز و ارائه دهندگان telematics در صنعت تجهیزات سنگین را گردهم آورد تا در مورد توسعه اولین استاندارد telematics صنعت بحث کنند. به دنبال توافق از Caterpillar ، Volvo CE ، Komatsu و John Deere Construction & Forestry برای حمایت از چنین استانداردی ، AEMP یک کمیته توسعه استاندارد را به ریاست پت کریل CEM برای تدوین استاندارد تشکیل داد. این کمیته متشکل از توسعه دهندگان بود که توسط سرمایه گذاری مشترک Caterpillar / Trimble معروف به Virtual Site Solutions ، Volvo CE و John Deere تهیه شده است. این گروه از فوریه 2009 تا سپتامبر 2010 کار کردند تا اولین استاندارد صنعت را برای ارائه داده های telematics تهیه کنند.

نتیجه ، AEMP Telematics Data Standard V1.1 در سال 2010 منتشر شد و به طور رسمی در تاریخ 1 اکتبر 2010 اجرا شد. از اول نوامبر 2010 ، Caterpillar ، Volvo CE ، John Deere Construction & Forestry، OEM Data Delivery، و Navman Wireless قادر به پشتیبانی مشتریان با تحویل داده های پایه telematics با فرمت xml استاندارد هستند. Komatsu ، Topcon و دیگران در حال پایان دادن به آزمایش بتا هستند و اعلام کرده اند که آنها می توانند قبل از پایان سال 2010 از مشتریان پشتیبانی کنند.

استاندارد داده های telematics AEMP ایجاد شده است تا کاربران نهایی بتوانند داده های کلیدی telematics (ساعت کار ، مکان ، سوخت مصرفی و خواندن کیلومتر شمار را در صورت لزوم) در سیستم های گزارش مدیریت ناوگان موجود خود ادغام کنند. به این ترتیب ، این استاندارد در درجه اول برای تسهیل واردات این عناصر داده به نرم افزار سازمانی در نظر گرفته شده استسیستمهایی مانند سیستم های مورد استفاده بسیاری از پیمانکاران ساخت و ساز متوسط ​​و بزرگ. قبل از استاندارد ، کاربران نهایی گزینه های اندکی برای ادغام این داده ها در سیستم های گزارشگری خود در یک محیط ناوگان مخلوط متشکل از مارک های مختلف ماشین ها و ترکیبی از دستگاه های مجهز به telematics و دستگاه های میراث (کسانی که بدون دستگاه های telematics در جایی که داده های عملیاتی دارند) دارند. هنوز هم به صورت دستی از طریق قلم و کاغذ گزارش شده است). یکی از گزینه های موجود برای صاحبان ماشین این بود که از چندین وب سایت بازدید کنید تا به صورت دستی داده ها را از رابط telematics هر تولید کننده دریافت کرده و سپس به صورت دستی آن را در بانک اطلاعات برنامه مدیریت ناوگان خود وارد کنید. این گزینه دست و پا گیر و پر فشار بود.

گزینه دوم برای کاربر نهایی ایجاد یک API ( رابط برنامه نویسی برنامه یا برنامه) برای ادغام داده های هر ارائه دهنده telematics در پایگاه داده خود بود. این گزینه بسیار پرهزینه بود ، زیرا هر ارائه دهنده telematics روشی متفاوت برای دسترسی و بازیابی داده ها و فرمت داده ها از ارائه دهنده به ارائه دهنده دیگر متفاوت بود. این گزینه فرآیند را به صورت خودکار انجام می داد ، اما از آنجا که هر ارائه دهنده برای بازیابی و تجزیه داده ها به یک API منحصر به فرد سفارشی نیاز داشت ، گزینه ای گران قیمت بود. علاوه بر این ، هر زمان که مارک دیگری از دستگاه یا دستگاه Telematics به ناوگان اضافه شود ، باید API دیگری توسعه یابد.

گزینه سوم برای ادغام ناوگان مخلوط جایگزین دستگاه های مختلف telematics نصب شده در کارخانه با دستگاه های ارائه دهنده telematics شخص ثالث بود. اگرچه این مسئله مشکل داشتن چندین ارائه دهنده داده که به روشهای منحصر به فرد ادغام نیاز دارند را حل کرد ، اما این تقریبا ارزان ترین گزینه بود. علاوه بر هزینه ، بسیاری از دستگاه های شخص ثالث موجود برای تجهیزات ساختمانی قادر به دسترسی مستقیم به داده ها از ماژول های کنترل الکترونیکی دستگاه نیستند.(ECM) ، یا رایانه ها ، و به همین ترتیب محدودتر از دستگاه نصب شده توسط OEM (Cat ، Volvo ، Deere ، Komatsu و غیره) در داده هایی است که قادر به ارائه آنها هستند. در برخی موارد ، این دستگاه ها محدود به محل و زمان کار موتور هستند ، اگرچه به طور فزاینده قادر به تعدادی از حسگرهای اضافی برای تهیه داده های اضافی هستند.

AEMP Telematics Data Standard گزینه چهارم را ارائه می دهد. با تمرکز بر روی عناصر داده کلیدی که اکثر گزارش های مدیریت ناوگان (ساعت ، مایل ، مکان ، مصرف سوخت) را دارند ، ساختن این عناصر داده با فرمت xml استاندارد ، و استاندارد سازی وسایلی که توسط آن بازیابی می شود ، استاندارد است. به کاربر نهایی اجازه می دهد تا از یک API برای بازیابی داده ها از هر ارائه دهنده telematics شرکت کننده استفاده کند. از آنجا که یک API می تواند داده ها را از هر ارائه دهنده Telematics شرکت کننده بازیابی کند ، برخلاف API منحصر به فرد برای هر ارائه دهنده ای که قبلاً مورد نیاز بود ، هزینه های توسعه یکپارچه سازی بسیار کاهش می یابد.

نسخه پیش نویس فعلی AEMP Telematics Data Standard اکنون AEM / AEMP Draft Telematics API Standard نامیده می شود که استاندارد اصلی ، نسخه 1.2 را گسترش می دهد تا شامل 19 قسمت داده (با قابلیت کد گسل) باشد. این پیش نویس استاندارد جدید ، تلاش مشترک AEMP و انجمن تولید کنندگان تجهیزات (AEM) است که به نمایندگی از اعضای خود و صنعت کار می کند. این پیش نویس API جایگزین نسخه فعلی 1.2 می شود. پیش نویس API در حال حاضر برخی از تجهیزات ، به عنوان مثال ، تجهیزات کشاورزی ، جرثقیل ، سیستم عامل های کار با دستگاه تلفن همراه ، کمپرسور هوا و سایر محصولات طاقچه را پوشش نمی دهد.

علاوه بر زمینه های داده جدید ، استاندارد AEM / AEMP Draft Telematics API (رابط برنامه نویسی برنامه) همچنین نحوه دستیابی به داده ها را در تلاش برای آسان تر کردن مصرف و ادغام با سایر سیستم ها و فرایندها تغییر می دهد. این شامل پروتکل های ارتباطی استاندارد برای امکان انتقال اطلاعات telematics در ناوگان تجهیزات مختلط برای پایان دادن به سیستم های سازمانی مشاغل کاربری ، به کاربر نهایی امکان می دهد تا نرم افزار تجاری خود را برای جمع آوری و سپس تجزیه و تحلیل داده های دارایی از ناوگان تجهیزات مختلط و بدون نیاز به کار در سراسر استفاده کند. چندین برنامه ارائه دهنده Telematics.

برای دستیابی به یک استاندارد شناخته شده جهانی برای انطباق در سراسر جهان ، استاندارد AEM / AEMP Draft Telematics API استاندارد برای پذیرش توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO) ارسال می شود. زبان نهایی به اتمام مراحل پذیرش ISO بستگی دارد.

ناوبری ماهواره ای

پیمایش ماهواره ای در بستر ماشین مخابراتی ، فناوری استفاده از GPS و ابزار نقشه برداری الکترونیکی است تا راننده وسیله نقلیه را قادر به یافتن موقعیت ، برنامه ریزی یک مسیر و حرکت در یک مسیر کند.

داده های تلفن همراه

داده های تلفن همراه استفاده از ارتباطات داده های بی سیم با استفاده از امواج رادیویی برای ارسال و دریافت داده های رایانه در زمان واقعی به ، از و بین دستگاه های مورد استفاده پرسنل مستقر در زمینه است. این دستگاه ها می توانند فقط برای استفاده در هنگام وسیله نقلیه (ترمینال داده ثابت) یا برای استفاده در داخل و خارج از وسیله نقلیه (ترمینال داده موبایل) نصب شوند.

روشهای متداول ارتباط داده های تلفن همراه برای ارتباط از راه دور مبتنی بر فروشندگان خصوصی زیرساختهای ارتباطی RF بود. در اوایل سال 2000 ، تولید کنندگان پایانه های داده تلفن همراه / دستگاه های AVL ، به منظور ارائه راه های ارزان تر برای انتقال اطلاعات telematics و دامنه وسیع تر بر اساس پوشش کامل کشور از ارائه دهندگان تلفن همراه ، سعی در برقراری ارتباط داده های سلولی کردند. از آن زمان تا کنون ، به لطف ارائه دهندگان تلفن همراه که نرخهای پایین GPRS (2.5G) و بعد UMTS (3G) را ارائه داده اند ، داده های تلفن همراه تقریبا از طریق ارتباطات سلولی تقریباً کاملاً به مشتریان telematics ارائه می شوند.

ارتباطات ایمنی وسیله نقلیه بی سیم

ارتباطات ایمنی وسایل نقلیه بی سیم از راه دور به ایمنی خودرو و ایمنی جاده کمک می کند. این یک سیستم فرعی الکترونیکی در اتومبیل یا وسیله نقلیه دیگر به منظور تبادل اطلاعات ایمنی است ، در مورد مواردی مانند خطرات جاده و مکانها و سرعت وسایل نقلیه ، از طریق لینکهای رادیویی با برد کوتاه . این ممکن است شامل شبکه های محلی بی سیم ad hoc موقت باشد.

واحدهای بی سیم در وسایل نقلیه و احتمالاً در مکانهای ثابت مانند نزدیکی سیگنالهای راهنمایی و رانندگی و جعبه های تماس اضطراری در طول جاده نصب می شوند. سنسورهای موجود در اتومبیل ها و در مکان های ثابت و همچنین اتصالات احتمالی به شبکه های گسترده تر ، اطلاعاتی را ارائه می دهند که به نوعی به رانندگان نمایش داده می شود . دامنه پیوندهای رادیویی را می توان با ارسال پیام در مسیرهای چند هاپ افزایش داد. حتی بدون واحدهای ثابت ، می توان با حرکت وسایل نقلیه با عبور از عقب ، اطلاعات مربوط به خطرات ثابت را حفظ کرد. همچنین به نظر می رسد که چراغ راهنمایی ، که انتظار می رود باهوش تر شوند ، از این اطلاعات برای کاهش احتمال تصادف استفاده می کنند.

در آینده ، ممکن است مستقیماً به کنترل کروز تطبیقی یا سایر وسایل کنترل اتومبیل متصل شود. اتومبیل ها و کامیون ها با سیستم بی سیم متصل به ترمزهای خود ، ممکن است در کاروان ها حرکت کنند ، تا در مصرف سوخت و فضای در جاده ها صرفه جویی شوند. هنگامی که هر یک از ستونها کند می شود ، تمام افراد پشت آن نیز به طور خودکار کند می شوند. همچنین امکاناتی وجود دارد که نیاز به تلاش مهندسی کمتری دارند. به عنوان مثال یک چراغ رادیویی می تواند به چراغ ترمز وصل شود.

ایده های شبکه برای آزمایش در پاییز سال 2008 ، در اروپا که پهنای باند فرکانس رادیویی اختصاص داده شده بود ، آزمایش شدند. 30 مگاهرتز تخصیص یافته در 5.9 گیگاهرتز است و از پهنای باند غیرمستقیم در 5.4 گیگاهرتز نیز ممکن است استفاده شود. استاندارد IEEE 802.11p ، یک فرم کم تأخیر استاندارد شبکه محلی Wi-Fi است. تلاش های مشابه در ژاپن و ایالات متحده نیز در حال انجام است.

سیستم هشدار اضطراری برای وسایل نقلیه

فن آوری های Telematics خودمحور ساختارهای معماری شبکه باز از چراغهای هوشمند قابل برنامه ریزی قابل برنامه ریزی هستند که برای کاربرد در توسعه وسایل نقلیه هوشمند طراحی شده اند ، با هدف تطابق (مخلوط کردن ، یا مش) اطلاعات هشدار دهنده با وسایل نقلیه اطراف در مجاورت مسافرت ، داخل خودرو و زیرساخت ها سیستم های هشدار اضطراری برای telematics وسایل نقلیه به ویژه برای هماهنگی بین المللی و استاندارد سازی سیستم های خودرو به وسایل نقلیه ، زیرساخت به وسیله نقلیه ، و وسیله نقلیه به زیرساخت ها در زمان واقعی اختصاص داده شده ارتباطات کوتاه برد اختصاصی ( DSRC ).

Telematics معمولاً مربوط به سیستمهای رایانه ای است که اطلاعات را با همان سرعت دریافت داده ها به روز می کنند ، آنها را قادر می سازد فرایندی مانند اخطار هشدار دهنده خودمختار فوری را در یک دستگاه از راه دور یا گروهی از ماشین ها هدایت یا کنترل کنند. با استفاده از telematics همانطور که در فن آوری های هوشمند وسیله نقلیه اعمال می شود ، ممکن است شناخت مسافرتی از طریق مسیری فوری در زمان واقعی به وسایل نقلیه اطراف منتقل شود که در منطقه محلی وسایل نقلیه مجهز (با EWSV) مسافر می شوند تا سیگنال های هشدار دهنده خطر را دریافت کنند.

فن آوری های هوشمند وسیله نقلیه

Telematics شامل دستگاههای الکترونیکی ، الکترومکانیکی و الکترومغناطیسی است - معمولاً اجزای میکروماشینی سیلیکونی که با دستگاههای کنترل شده رایانه ای و فرستنده های رادیویی کار می کنند تا عملکردهای تکرارپذیری دقیق (مانند سیستم های هوش مصنوعی روباتیک) را تأیید کنند ، اعتبار سنجی اضطراری بازسازی عملکرد.

فن آوری های هوشمند وسیله نقلیه معمولاً برای سیستم های ایمنی خودرو و سنسورهای الکترومکانیکی خودمختار خودمختار تولید می شوند و هشدارهایی را ایجاد می کنند که می توانند در یک منطقه مورد نظر مشخص مورد نظر منتقل شوند ، در 100 متری سیستم هشدار اضطراری برای وسایل نقلیه گیرنده. در کاربردهای زمینی ، از فن آوری های هوشمند وسیله نقلیه برای ایمنی و ارتباطات تجاری بین وسایل نقلیه یا بین وسیله نقلیه و یک سنسور در طول جاده استفاده می شود.

در تاریخ 3 نوامبر 2009 ، پیشرفته ترین خودروی مفهومی خودرو هوشمند در شهر نیویورک به نمایش درآمد. یک تویوتا پریوس در سال 2010 اولین خودروی متصل به LTE شد . این تظاهرات توسط پروژه NG Connect ، همکاری فن آوری های telematic خودرو طراحی شده برای بهره برداری از اتصال شبکه بی سیم 4G در اتومبیل ارائه شده است.

Carsharing

فناوری Telematics این امکان را فراهم کرده است که خدمات اتومبیلرانی مانند Local Motion ، Uber ، Lyft ، Car2Go ، Zipcar در سراسر جهان یا اسنپ و تپسی در ایران ظهور کند . رایانه های مجهز به Telematics به سازمان دهندگان امکان می دهند تا استفاده اعضا را ردیابی کنند و آنها را بر اساس درایو پرداخت به شما پرداخت کنند. برخی سیستم ها به کاربران نشان می دهند که وسیله نقلیه بیکار را پیدا کنند. کلوپ های اتومبیل مانند Charter Drive استرالیا از telematics برای نظارت و گزارش استفاده از وسایل نقلیه در مناطق پیش تعریف شده Geofence استفاده می کنند ، تا بتوانند میزان دسترسی ناوگان خودروهای رسانه حمل و نقل خود را نشان دهند .

بیمه اتومبیل / بیمه مبتنی بر استفاده (UBI)

ایده اصلی بیمه اتوماتیک Telematics این است که در هنگام رانندگی شخص راننده مستقیم کنترل می شود و این اطلاعات به یک شرکت بیمه منتقل می شود. شرکت بیمه سپس خطر تصادف را ارزیابی کرده و حق بیمه را نیز بر این اساس شارژ می کند. راننده ای که با مسئولیت کمتری رانندگی کند ، نسبت به راننده ای که روان و با خطر کمتری محاسبه می کند ، تمایل به پرداخت حق بیمه بالاتری دارد. مزایای دیگر را می توان با Telematics2.0 مبتنی بر Telematics2 به کاربران نهایی تحویل داد زیرا درگیر شدن مشتری با تعامل مستقیم مشتری قابل افزایش است.

Telematic بیمه اتومبیل به طور مستقل اختراع شد و به ثبت رساند . که توسط یک شرکت بزرگ آمریکا بیمه خودرو، پیشرو بیمه خودرو در ایالات متحده و یک مخترع مستقل اسپانیایی، سالوادور Minguijon پرز ثبت اختراع شد. ثبت اختراعات پرز مانیتورینگ کامپیوتر کنترل موتور خودرو را تعیین می کند تا از راه دور ، سرعت ، زمان روز ، نیروی ترمز و غیره را تعیین کند.

مطابق با ABI Research ، Telematicهای بیمه جهانی می توانند در سال 2018 از 107 میلیون نفر فراتر روند ، که از 5.5 میلیون در پایان سال 2013 افزایش یافته است. تخمین می زند PTOLEMUS UBI بیش از 100 میلیون سیاست تله ماتیکی را تولید می کند که بیش از 50 میلیارد یورو حق بیمه در سطح جهان تولید می کند. 2020.

دادگاه های انجام شده توسط اتحادیه نورویچ در سال 2005 نشان داد که رانندگان جوان (18 تا 23 ساله) که در بیمه اتومبیل Telematic ثبت نام کرده اند ، 20٪ نرخ تصادف کمتر از حد متوسط ​​دارند.

در سال 2007 یک پروژه تحت عنوان خودرو دیجیتال نوآوری استودیو اروپا (EADIS) 400000 یورو از اهدا شد کمیسیون اروپا تحت آن برنامه لئوناردو داوینچی . EADIS از یک محیط کاری مجازی به نام استودیوی نوآوری دیجیتال برای آموزش و توسعه طراحان حرفه ای در صنعت خودرو در تأثیر و استفاده از "تله متک خودرو" استفاده کرد تا آنها بتوانند فن آوری های جدید را در محصولات آینده در صنعت خودرو ادغام کنند. بودجه در سال 2013 به پایان رسید.


[ بازدید : 611 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دزدگیر و ردیاب دارایی و اموال آرا سیستم است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]